Regulamin
1. Informacje ogólne
- Niniejszy Regulamin znajduje zastosowanie do umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego POSCIELONE.PL – www.poscielone.pl
- Sklep internetowy POSCIELONE.PL prowadzony jest przez FEBE Sp. z o.o., ul. Legnicka 57W/17, 54-203 Wrocław, NIP: 8943143326, Regon: 383863187, e-mail:sklep@poscielone.pl, wykonującego działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000794358, zwanym dalej Sprzedawcą.
- Poprzez zawarcie umowy sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego, o którym mowa w ust. 1, klient potwierdza, iż zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu oraz zasad zawartych w Polityce Prywatności, które akceptuje.
2. Zawarcie umowy sprzedaży
- Informacje zawarte w serwisie www.poscielone.pl stanowią zaproszenie do składania propozycji zawarcia umowy sprzedaży towarów oferowanych na stronach internetowych serwisu. Oznaczenie towarów jak również ich ceny na stronach serwisu nie stanowią oferty zawarcia umowy w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi poprzez złożenie przez klienta zamówienia (oferty kupna) przy użyciu formularza umieszczonego na stronie sklepu internetowego www.poscielone.pl lub za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej pod adresem: sklep@poscielone.pl, a następnie zaakceptowania jej przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca dokonuje akceptacji oferty klienta poprzez wysłanie wiadomości, zawierającej informację o przyjęciu oferty, na podany przez klienta adres poczty elektronicznej e-mail. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą wysłania przez Sprzedawcę wiadomości.
-
Zamówienie, o którym mowa w ust. 2, o ile nie jest składane przy użyciu formularza umieszczonego na stronie sklepu internetowego, powinno zawierać:
- opis zamówionego towaru zgodny z opisem zamieszczonym w sklepie internetowym,
- wybór sposobu płatności i dostawy, wraz ze wskazaniem adresu dostawy umożliwiającego skuteczne doręczenie przesyłki zawierającej zamówiony towar.
- W razie przedstawienia danych niekompletnych, błędnych, wymagających doprecyzowania lub wzbudzających wątpliwości, do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi pod warunkiem potwierdzenia przez klienta złożonego zamówienia w odrębnej wiadomości e-mail lub telefonicznie (zastrzeżenie to ma na celu przeciwdziałanie szkodom wywołanym przez złośliwe oprogramowanie lub osoby trzecie).
- W przypadku określonym w ustępie poprzedzającym, umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą wysłania przez Sprzedawcę wiadomości, o której mowa w ust. 3, po dokonaniu potwierdzenia przez klienta złożonego zamówienia w odrębnej wiadomości e-mail lub telefonicznie.
- W razie braku możliwości realizacji zamówienia, w całości lub części, w tym z uwagi na niedostępność zakupionego towaru, sprzedawca niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, o fakcie tym zawiadomi klienta, który może od umowy odstąpić, ograniczyć zamówienie lub wyrazić zgodę na dłuższy czas oczekiwania. W razie odstąpienia od umowy, dotychczas wpłacona przez klienta suma pieniężna ulega zwrotowi. Jeżeli klient dokonał płatności kartą płatniczą to zwrot zostanie wykonany na tę kartę. Sprzedawca z klientem mogą jednak uzgodnić wydanie towaru innego, aniżeli uprzednio zamówiony, w cenie według oferty Sprzedawcy, za dopłatą lub zwrotem części ceny, a w razie braku zapłaty, według oferty Sprzedawcy.
- W przypadku braku decyzji klienta lub braku wyrażenia zgody na dłuższy czas oczekiwania, Sprzedawca zwraca klientowi otrzymaną od niego zapłatę tytułem ceny oraz ewentualnych kosztów przesyłki, nie później niż w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy.
- Przepisy ustępów poprzedzających stosuje się odpowiednio do sytuacji, w której brak możliwości zrealizowania zamówienia, w całości lub w części, wystąpił na skutek działania siły wyższej, osób trzecich, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, jak również klienta.
- W przypadku zamówienia przez klienta towaru, którego cena została czasowo obniżona w stosunku do jego ceny pierwotnej, ilość towaru przeznaczona do sprzedaży jest ograniczona. W takiej sytuacji przyjmowanie i realizacja zamówień następuje według kolejności ich odbioru przez Sprzedawcę, przy czym łączna ilość towaru sprzedanego nie może być większa niż ilość towaru dostępnego. O obniżeniu ceny Sprzedawca informuje na stronie sklepu internetowego poprzez wskazanie towaru, jego ceny, a także określenia rodzajowego sprzedaży, w szczególności „promocja” lub „wyprzedaż”. Do zamówień, o których mowa w niniejszym ustępie, stosuje się odpowiednio przepisy ustępów poprzedzających.
3. Realizacja zamówienia
-
Po złożeniu zamówienia, z zastrzeżeniem § 2 ust. 3, sprzedawca przystępuje do czynności związanych z jego realizacją, tj. przygotowania towaru do wysyłki oraz dokumentów księgowych:
- w przypadku zamówień płatnych przy odbiorze – niezwłocznie po otrzymaniu potwierdzenia zamówienia,
- w przypadku zamówień płatnych przelewem – po wpłynięciu środków na rachunek bankowy,
- w przypadku zamówień płatnych z wykorzystaniem systemu Przelewy24 - po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia dokonania zapłaty przez Kupującego z wykorzystaniem tego systemu,
- w przypadku zamówień płatnych kartą płatniczą z wykorzystaniem systemu eCard - po otrzymaniu przez Sprzedawcę pozytywnego wyniku autoryzacji płatmości dokonanej przez Kupującego z wykorzystaniem tego systemu,
- w przypadku zamówień płatnych z wykorzystaniem systemu eRaty Żagiel - po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia dokonania zapłaty przez Kupującego z wykorzystaniem tego systemu.
- Sprzedawca zobowiązany jest przygotować towar do odbioru/wysyłki, w zależności od wybranej przez klienta opcji wydania towaru, w terminie 10 dni roboczych od dnia dokonania przez klienta zapłaty umówionej ceny lub zawiadomienia o wyborze opcji zapłaty przy odbiorze.
- Zamówiony towar doręczany jest z wykorzystaniem usług UPS i InPost lub innych podmiotów świadczących usługi kurierskie (przewoźnicy), na adres klienta wskazany w zamówieniu. W przypadku składania zamówień z wykorzystaniem formularza umieszczonego na stronie www.poscielone.pl bez podania adresu dostawy, przesyłka zawierająca umówiony towar zostanie wysłana na adres użytkownika wskazany podczas rejestracji.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedoręczenie towaru lub opóźnienie w jego dostawie wynikłe na skutek podania przez klienta nieprawidłowych danych adresowych.
4. Płatność za zamówienie
-
Zapłaty za zamówienie można dokonać z użyciem jednego z poniższych sposobów płatności:
- gotówką przy odbiorze osobistym w siedzibie firmy,
- za pobraniem, czyli osobiście, gotówką w przypadku dostarczenia zamówienia za pośrednictwem Firmy Kurierskiej,
- przelewem bankowym na wskazany przez Sprzedawcę numer konta,
-
płatnością online za pośrednictwem systemu Przelewy24 - płatność ta realizowana jest w ten sposób, że Klient zostaje przekierowany do serwisu transakcyjnego banku. Po zalogowaniu się otrzymuje gotowy formularz przelewu z odpowiednią kwotą, tytułem przelewu i danymi odbiorcy. Po zaakceptowaniu przelewu, Klient powraca do strony sklepu. Z tej formy płatności mogą skorzystać Klienci korzystający z:
-
Karty płatnicze:
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- Maestro
- Diners Club
- JCB
- MasterCard Mobile
-
Szybkie transfery
- mTransfer
- Płacę z Inteligo
- MultiTransfer
- Płacę z iPko
- Przelew24 BZ WBK
- Płacę z IKO
- Płać z ING
- Płać z Nordea
- Przelew z BPH
- Pekao24 Przelew
- Millennium Płatności Internetowe
- Płacę z Alior Bankiem
- Płacę z Citi Handlowy
- r-Przelew Raiffeisen Bank
- Meritum Bank Przelew
- Pay Way Toyota Bank
- Płać z BOŚ
- Alior Sync
- Eurobank Płatności Online
- Płacę z Idea Bank
-
Przelewy on-line
- ING Bank Śląski
- BPH Sezam
- przelew bankowy
- przekaz pocztowy
- Deutsche Bank PBC
- iPko
- Credit Agricole Bank Polska
- Invest Bank
- Bank Ochrony Środowiska
- Bank Gospodarki Żywnościowej
- BNP Paribas
- Volkswagen Bank Polska
- BS Wschowa
- Polbank EFG
- Getin Bank
-
Płatności gotówkowe
- VIA Moje Rachunki
- Kantor Polski
- Zapłać w Żabce i we Freshmarkecie
-
Płatności mobilne
- mPay
- SkyCash
- Płacę z IKO
- PeoPay
- MasterCard Mobile
-
Pormonetki i Vouchery
- PayPal
- Ukash
-
Karty płatnicze:
- płatnością online za pomocą karty płatniczej (Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do udostępnienia innych form płatności, niż wymienione w §4. pkt 1, na podstawie indywidualnych ustaleń z Użytkownikiem.
- W przypadku wybranych towarów Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych sposobów dostarczenia zamówień lub form dokonania zapłaty za zamówienie.
5. Rękojmia, Gwarancja i Zwroty Towaru
- Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady towaru (rękojmia) istniejące w chwili wydania przesyłki klientowi ogranicza się do wad widocznych. Nie dotyczy to sytuacji, gdy Sprzedawca zataił podstępnie przez klientem istnienie wady.
-
Odpowiedzialność Sprzedawcy za widoczne wady towaru wygasa, jeżeli klient:
- dokonywał jakichkolwiek zmian w umowie sprzedaży,
- podejmował próby naprawy istniejących wad,
- nie zgłosił Sprzedawcy istnienia wad w terminie 14 dni od daty odbioru towaru.
- Sprzedawca udziela gwarancji na zakupiony towar. Czas trwania gwarancji każdorazowo określony jest w specyfikacji towaru. W przypadku braku oznaczenia okresu gwarancyjnego w specyfikacji przyjmuje się, że Sprzedawca udziela na dany towar 6-miesięcznej gwarancji. Początek biegu terminu gwarancji rozpoczyna się z chwilą zawarcia wydania klientowi towaru.
- Podstawą złożenia przez klienta reklamacji jest faktura VAT lub paragon fiskalny, wydany przez Sprzedawcę wraz z zakupionym towarem.
- Postanowień ust. 1 – 4 nie stosuje się do umów zawieranych z konsumentami, odnośnie których zastosowanie znajdują przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
6. Sprzedaż Konsumencka
- Klient będący konsumentem, jeżeli zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, może od niej odstąpić, bez podania przyczyn, składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 10 dni, od dnia wydania zakupionego towaru.
- Termin, o którym mowa w ustępie poprzedzającym, liczy się od dnia wydania zamówionego towaru. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem stosownego oświadczenia na adres Sprzedawcy wskazany § 1 ust. 2.
- W sytuacji wskazanej w ustępach poprzedzających, zwrot towaru następuje na koszt klienta. Do zwróconego towaru należy załączyć oryginalne opakowanie oraz dowód dokonania zakupu (rachunek lub faktura VAT - oryginał lub kopia). Sprzedawca nie przyjmuje zwrotów wysyłanych na jego koszt.
-
Klientowi będącemu konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, o którym mowa w ustępie pierwszy, w przypadku:
- świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą np. produkty z haftem lub produkty przeszywane do innych rozmiarów (np. 140x200, 180x200 i 200x200),
- świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu.
- Klient będący konsumentem może złożyć reklamację obejmującą zakupiony towar poprzez przesłanie jej na piśmie listem poleconym na adres Sprzedawcy wskazany w § 1 ust. 1 regulaminu albo poprzez osobiste doręczenie jej Sprzedawcy.
- W sprawach nieobjętych postanowieniami niniejszego paragrafu stosuje się odpowiednio pozostałe postanowienia regulaminu, przepisy ustawy z dnia 02 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, a także ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
7. Program Lojalnościowy
- Sprzedawca prowadzi program lojalnościowy, przeznaczony dla klientów nabywających towary oferowane na stronach internetowych serwisu.
- W zamian za dokonany zakup towaru klient otrzymuje rabat, który może wykorzystać przy dowolnym kolejnym zamówieniu. Klientowi przysługuje rabat w wysokości 0,5% za każde wydane 100,00 złotych.
- Rabaty za dokonane zakupy można ze sobą łączyć, zaś jego wysokość naliczana jest od łącznej kwoty zakupionego towaru. Maksymalna wysokość rabatu wynosi 5%.
- W przypadku zwrotu towaru przez klienta, wysokość rabatu ustalana jest od łącznej kwoty zakupionego towaru, nie obejmującej równowartość towaru zwróconego.
- W przypadku wykorzystania przysługującego klientowi rabatu w całości lub w części, klient przy dokonywaniu kolejnych zamówień uprawniony jest do skorzystania z rabatu w wysokości pomniejszonej o wysokość wcześniej wykorzystaną.
- Rabat przysługujący klientowi z tytułu zakupów dokonanych w ramach programu lojalnościowego, nie mogą być wykorzystywane łącznie z bonami czy kuponami rabatowymi pochodzącymi z innych źródeł. Klient, któremu przysługuje rabat w ramach programu lojalnościowego oraz kupon rabatowy pochodzący z innego źródła, uprawniony jest do skorzystania z rabatu wyższego.
8. Ochrona Danych Osobowych
- Zasady postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych osób fizycznych określają przepisy Ustawy o Ochronie Danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 1997 r., Nr 133, poz. 883).
- Poprzez dokonanie rejestracji w serwisie, klient wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w prowadzonej przez Sprzedającego bazie oraz na ich przetwarzanie dla celów wykonania umowy sprzedaży, jak również informowania o aktualnej ofercie Sprzedawcy przy pomocy środków porozumiewania się na odległość.
- Klient posiada uprawnienie do wglądu oraz żądania poprawienia swoich danych osobowych umieszczonych w bazie prowadzonej przez Sprzedawcy.
- Klient uprawniony jest do żądania usunięcia z bazy Sprzedawcy części lub wszystkich danych osobowych jego dotyczących, jednakże może się to wiązać z uniemożliwieniem korzystania przez niego z serwisu, w szczególności brakiem możliwości składania ofert kupna.
- Sprzedawca gromadzi i przetwarza dane osobowe klientów w celach niezbędnych do korzystania przez nich z serwisu, a także prawidłowej realizacji umów sprzedaży oferowanych towarów, a za wyraźną zgodą klienta również w celach promocyjnych i marketingowych z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych określonych w ustawie, o której mowa w pkt. 1.
9. Postanowienia Końcowe
- Niniejszy Regulamin stosuje się do składanych zamówień, zawieranych umów sprzedaży oraz do klientów zarejestrowanych w serwisie od dnia 01 sierpnia 2011 r.
- Klient przed pierwszym zarejestrowaniem się w serwisie obowiązany jest zapoznać się z treścią niniejszego regulaminu. Poprzez dokonanie rejestracji w serwisie klient oświadcza, iż zapoznał się z niniejszym regulaminem i akceptuje jego treść. Użytkownik będący jednocześnie konsumentem poprzez dokonanie rejestracji w serwisie oświadcza, iż zapoznał się w szczególności z postanowieniami § 6 (Sprzedaż Konsumencka), potwierdzając, iż są dla niego przedstawione w sposób jasny i zrozumiały.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie znajdą zastosowanie przepisy ustawy z dnia 18 maja 1964 r. Kodeks Cywilny, z zastrzeżeniem § 6 ust. 5.
- Wszelkie spory wynikłe z zawartych przez klientów ze Sprzedawcą umów sprzedaży, rozpoznawane będą przez Sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Właściwość sądu określona w ustępie poprzedzającym nie dotyczy umów sprzedaży zawartych z klientami będącymi konsumentami.